4 Mart 2018 Pazar

Herkesin Dama Oynadığı Bir İş yerinde Mi Çalışıyorsunuz? Kazanmak İçin Satranç Oynayın!





4 İş kolik Kolik Arkadaş Sohbette!
Konu: İş yerinde kim kazanır, kim kaybeder?

Kemal:KAKEP” Kazan& Kazandır Eylem Planı odaklı çözümler arıyoruz.
İşyerinde kazanmanın sihirli formülü tek; Patrondan, güvenlik görevlisine kadar her kes için Ret Edemeyecekleri Bir Teklife sahip olmak! İşyerlerinde çok çalışanlar değil, bu formülü uygulayanlar kazanıyor.
Serdar: Bir iş mülakatında bunu kullanmıştım. Pazarlama müdürlüğü için ne ücret istediğim sorulduğunda; asgari ücret+ ciro primi önermiştim. Hem işe girmiş, hem de 3-5 ay sonra gece gündüz çalışmamım karşılığını fazlasıyla almıştım.
KAKEP.1 UYANIŞ: “Bilinç Dışı Körlükten Kurtul”

Can: Yeni kurulan bir şirketin yöneticiliğine başlamıştım. Tüm çalışanları işe alırken asgari ücret+ ciro primiyle işe aldım. 10 yıl yöneticiliğini yaptığım şirkette hiçbir çalışana neden çalışmıyorsun demeye gerek olmadı. Tüm çalışanlar iş olduğunda kendiliklerinden mesaiye kaldılar. Çalışanlar kazandı, şirket kazandı, patron kazandı, ben kazandım.
Caner: Yöneticisi olduğum şirkette büyük bir alacak davası için bir avukatla görüşme yaptığımı hatırlıyorum. Avukatlık ücretini sorduğumda ve davanın yaklaşık bitme süresini sordum. 50.000 liranın yarısı peşin 4 taksitte alacağını ve 1 yılda sonuçlandıracağını söyledi. Kendisine 100.000 lira vereceğimi, yalnız lehimize dava sonuçlandığı zaman parayı alabileceğini söyledim. Tahmin edeceğiniz gibi kabul etmedi. 3 ay uğraştıktan sonra bu şartlarla davayı kabul eden bir avukat bulmuştum. Sonuçta hepimiz kazandık.
Kemal: Bu örnekleri arttırmak mümkün! Hepsinin ortak noktası, taraflara ret edilemeyecek bir teklif yapmanın mutlaka bir yolu olduğunda anlaşmamız.
KAKEP.2 AMAÇ: “Kazan& Kazandır Amaçlarını Belirle”
Serdar: Her işyeri birbirinden farklıdır ama işyerlerindeki zor insanlar hep aynıdır. Yazar Gary S. Topchik’ in sözünü ettiği bu 14 zor karakterin her biriyle bir Kazan& Kazan İşbirliği kurmak zorundayız.(2) Doğal olarak, onların her birine yapacağımız ret edemeyecekleri teklifler de farklı olacaktır.
Can: Lokomotifler: Bu tür insanlar mutsuzluklarını başkalarından çıkarmaya çalışırlar. Genelde sinirli ve düşmanca davranırlar. Otoriter, acımasız ve diktatörce bir ruh hali içindedirler. En sevdikleri cümle “ya benim dediğim gibi olur, ya da hiç olmaz” dır.  
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Bu tipler çoğunluk saldırgan öfkelerini saklamayı başaramazlar. Sıradan dama oyuncularıdır. Genelde çok fazla açıkları vardır. Özgeçmişlerini ele geçirin. Yalanlarını ve abartmalarını yakalayın. Sonrada onlarla paylaşın. Aralarında bir sır olduğunu söylemeniz yeterlidir. Artık onlara güvenebilirsiniz.
KAKEP.3 HEDEF: “Hedefini Duyur”

Caner: Mükemmeliyetçiler: Eğer bir şey mükemmel değilse, olumsuz davranışlar gösterirler. Onların standartları gerçekçi değildir, başkalarının övdüğü bir iş, onlara göre kabul edilebilir dahi olmayabilir. Bazı yöneticileri bu tür davranışlar içinde görmeniz mümkündür. Onları sık sık “daha iyi olabilirdi” derken bulabilirsiniz.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Onlar aslında kendi yetersizliklerine hayıflanırlar, sizinkine değil. Çalışma arkadaşlarıyla konuşun. İşyerine verdiği zararları size anlatacaklardır. İçlerinden patron duyarsa işine son vereceği bir tane bulun. Kendisiyle paylaşın. Aranızda sır olacağını söylemeniz yeterlidir. Bir daha sizi eleştirmeyecektir.
Kemal: Sinsi Direnişçiler: İşyerindeki en ufak bir değişiklik bu insanların canını sıkar. Mevcut düzene bayılırlar, asla değişmesini istemezler. Ancak bir değişiklik karşısında seslerini de çıkarmazlar. Sessizce kavga ederler. Değişikliğin iyi olduğunu söyler ve desteklerler ama uygulamazlar. Eski onlar için hep daha iyidir.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: En iyi strateji, bu tipleri de yaptığınız değişimin içine dahil etmektir. Onlara gaz verin. Sürecin bir parçası yapın. Ağızlarına bir parmak bal çalın. Davranışlarında ani bir düzelme görülür. Ayrıca, zihinsel kapasiteleri düşüktür. Değişikliği aşama aşama onlara gösterin ki algılama zorluğu çekmesinler.
Serdar: Benim İşim Değil’ ciler: Bu tipler olumsuzluklarını, bir iş ne kadar kolay olursa olsun eğer iş tanımına dahil olmadığına inanıyorsa kesinlikle yapmayarak gösterirler. Kendilerini tehlikede hissettikleri için mutsuzdurlar ve çalışma arkadaşlarına, amirlerine bu şekilde karşılık verirler.
KAKEP.4 STRATEJİ: “Hedefe Uygun Strateji Seç”

Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Aslında tek istedikleri kendilerini geliştirmek ve daha iyi yerlere gelmektir. Genelde tükenmişlik sendromu yaşarlar. Onlara şirketin yeniden yapılanacağını duyduğunuzu söyleyin.  Bu onlara kariyerlerinin açık olduğunu düşündürür. İşlerine karşı heyecanlarını arttırır. Mümkün olduğunca çok iş yapmaya çalışırlar. Eğitim ve gelişim fırsatları yaratın.
Kemal: Ayaklı gazeteler: Bu tiplerse mutsuzluklarını etrafa söylentiler yayarak yansıtırlar. Yayılmasına yardımcı oldukları ve yarattıkları hikâyeler etrafta dolaşmaya başlayıp insanlardan güçlü tepkiler aldığında kendilerini önemli hissederler. Çevrelerinde kontrolü kaybettiklerini düşündükleri an yaydıkları söylentilerle bu kontrolü geri kazandıklarına inanırlar. Yöneticiler, yeniden yapılanma, başkalarının maaşları, diğer şirketlerin çalışanlarına önerdikleri, şirkette kimin kimle beraber olduğu gibi konular en favori konularıdır.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü:  En iyi çözüm bunların yüreğine korku salmaktır. Şirkette ücretsiz whats app ihbar hattı kurun. İşyerinde şirket hakkında kanıtsız bilgi yayanları ihbar etmelerini söyleyin. Sonrada bu bilgiler hakkında kendisiyle konuşun. Aranızda sır olarak kalacağını söyleyin. Netice garantidir.
KAKEP.5 RİSK YÖNETİMİ: “Dinamik Önlemler Uygula”

Serdar: Karamsarlar: Karamsarlar dünyayı zevksiz bir yer olarak görürler. Dünyanın tepelerine yıkılmasını beklerler, eğer yıkılmazsa yıkmak için ellerinden geleni yaparlar. Her şeyden rahatsızdırlar, ne yaparsanız yapın onların bakış açısını değiştiremezsiniz. Bu tür insanlar iş dışında da genellikle bu yapıdadır. Bu tür insanların iş yükü azaldığında karamsarlıkları artar.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü:  Büyük ihtimalle onun davranışını değiştirmek kolay olmayacaktır ama başlangıç olarak mevcut negatif alışkanlıklarının yerine birkaç iyi alışkanlık edinmesine yardımcı olabilirsiniz. Onlara kapasitelerinin iki misli iş verin. Yetmedi bir de zaman sınırı koyun. Sıkıştığında sizden yardım istemesini söyleyin ama yardım eder gibi yapıp sorunları kendisinin çözmesini sağlayın. Sorun ortadan kalkacaktır.
KAKEP.6 TEKLİF: “Sektör Aktörlerine/Oyuncularına Ret Edilemeyecek Teklifler Getir”

Can: Mızmızlar: Bu tipler çocuk gibi davranırlar. İşler onun istediği şekilde yürümüyorsa, kaşlarını çatar, geri çekilir, tiradına başlar ve resmen ağlar.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü:   Bu tipler destek görebileceği bir çevreye ihtiyaç duyarlar. Onlara her fırsatta gaz verin. Ne kadar iyi iş yaptıklarını söyleyin. Verdiğiniz işler kolay olsun.            
Caner:   Ciddiyetsizler: Bu tipler işi hiçbir zaman ciddiye almazlar, takım arkadaşlarının işini daha da zorlaştırırlar. İşin önceliği onlar için çok düşüktür. Onlar için işe mümkün olduğunca az zaman ayırmak gerekir ki kendi özel işlerine daha fazla odaklanabilsinler. Hiçbir iş onlar için acil değildir, her iş bekleyebilir.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Ciddiyetsizler için açık hedefler, standartlar ve beklentiler belirleyin ve kendisiyle konuşun. Ayrıca bunları yapıp yapmadıklarını izleyin. Günlük rapor isteyin. Haftalık, aylık, yıllık iş planlarını takip edin. Onlara karşı kırık cam teorisi işe yarayacaktır. En ufak hatalarında diğer çalışanların önünde eleştirin. Yola girdiklerinde sizde eleştirinin dozunu azaltabilirsiniz.
KAKEP.7 PAYLAŞIM: “Kazandığından Fazla Kazandır”

Kemal: Eleştiriciler: Yaratıcı bir yaklaşımınız mı var? İşleri farklı şekillerde yapıyor ya da yeni öneriler mi getiriyorsunuz? Eleştiriciler mutlaka yerecek bir şey bulur. Onların misyonu, söylenen her şeye muhalif olmaktır. Ne olursa olsun, kendi söylediklerinin doğru olduğuna inanırlar. Nereye giderlerse gitsinler kendilerine problem edecek bir şey bulurlar. Size hiçbir zaman pozitif geribildirim vermezler ancak hatanızı gördüklerine hemen atlarlar. Genelde şu cümleyle tanınırlar: “Çok kötü bir fikir.” Genelde arkadan eleştirirler ve bel altı çalışırlar. Bunlar çoğunluk korkak öfkeli davranışlar sergilerler.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Negatif yorum yapmaya bayılırlar ama genelde konuyla ilgili kesin bir şey söylemezler. Onlardan örnek vermelerini, kanıt göstermelerini isteyin ya da konuya muhalif olmalarının nedenini sorun. Israrcı olmalı, vazgeçmemelisiniz.
Tüm iş ve özel hayatlarını didik didik edin. Yetmedi peşlerine dedektif takın. Açığını bulun ve küçük sırrınızı kimseyle ve özellikle patronla paylaşmaya sizi zorlamamasını isteyin. Kolay lokma olmadığınızı anlayacaktır. Sonunda, sorduğunuz sorular yüzünden sizi eleştirmenin zor olduğunu görecek ve peşinizi bırakacaktır. Bırakın her kuşun etinin yenmeyeceğini anlasın.
KAKEP.8 TAKTİKLER: “Ortaklaşa Kazandıran Taktikler Uygula”

Serdar: Fedakârlar: Bunlar bir ofisin kanayan yarasıdır. Erken gelirler, geç giderler. İstediğiniz her işi yaparlar. Ancak bunu yaptıkların için de kendilerine kızarlar, işlerinin çokluğundan, zor patronlardan, müşterilerden yakınırlar. Genellikle mutsuz bir özel hayatları vardır ve çok çalışarak bundan sıyrılacaklarını zannederler. İşlerinde mutsuz olmalarının nedeni ise bu çabalarının yeterince takdir edilmediğini düşünmeleridir. Şu tam onlara göre bir cümledir: “Bu şirkete bütün hayatımı verdim ama kimsenin umurunda değil.” Bunlar aptal öfkeli davranışlar gösterirler. Kendilerinin değersiz olduğuna inanırlar.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Fedakârlara devamlı pozitif geribildirim vermeli ve yaptığı işi ne kadar takdir ettiğinizi söylemelisiniz. Bunları yardımcınız yapın. Özellikle çalışma arkadaşlarının yanında güzel sözler söyleyin. Hoşlarına gider. Onlara düzenli olarak yaptığı işleri öven e-mail gönderin, patronu da cc’ ye koymayı unutmayın. Burada veya başka bir işyerinde yükseldiğinizde veya iyi bir teklif aldığınızda onu da yanınızda götüreceğini anlatın.
KAKEP.9 KURALLAR: “Kazan& Kazandır Kurallarından Ödün Verme”

Can: Kendini Suçlayanlar: Genellikle kendilerine kızarlar. Hatayı her zaman kendi iş performanslarında, görünüşlerinde, kariyerlerinin seyrinde, sosyo-ekonomik statülerinde, eğitimlerinde vs görürler. Kâğıt üstünde aslında çok başarılılardır ancak onlar böyle görmezler.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü:  Bu kişilerin kendilerine güvenlerini yeniden kazanmaları için herhangi bir strateji bulmalısınız. Çalışma arkadaşlarının önünde onları övün. Her proje ekibinde yer verin. Egolarını harekete geçirecek hedefler gösterin.
Caner: Günah Keçisi Arayanlar: Hiçbir zaman sorumluluk alamadıkları ya da kendi hataları için suçlama kabul edemediklerinden külfeti hep başkalarına yüklerler. Başkalarının başının belaya girdiğini gördüklerinde rahatlamış oldukları gözden kaçmaz.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Bu tiplere hatalarını ve yanlış hesaplamalarını bariz örneklerle açıkladığınızda bu davranışlarından vazgeçeceklerdir. Bunlar hakkında dosya tutun. Kendiniz hakkında bir şey bilmelerine izin vermeyin. Onlar hakkında tuttuğu takımdan, nefret ettiği renge kadar her şeyi öğrenin. Muğlak konuşmayın.  Kesin bir şekilde kendinizi anlattın. Sizinle uğraşırsa maliyetini anlamasını sağlayın.  

Kemal: Kırılganlar: Çok hassas insanlardır, iyi ifade edilmemiş bir cümle hemen kırılmalarına yol açar.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü:  Bu insanlara önemli bir şey söylemeniz gerektiğinde kısa ve direkt hedefe yönelik olmamasına dikkat etin. Yavaşça konuya girin, kişiselleştirmeyin, ayrılmadan önce sizi tam olarak anladığından emin olun.
Serdar: Detaycılar: İşyerinde detaycılara çok rastlarız. Mükemmel bir iş başarmışsınızdır, herkes memnun kalmıştır ama o ne yapar eder bir hata mutlaka bulur. Bir beyin fırtınası mı yapıyorsunuz, her fikrin altında mantık arar. Detaylara odaklanmaktan hoşlanır, eğer çok sık ve gereksiz yaparsa, fazla seçici ve negatif olarak adlandırılır.
Ret Edemeyecekleri Bir Teklif Çözümü: Ondan iş bitirmesini istemeyin. Sadece tüm projeyi ya da görevi değerlendirmesini isteyin. Hep ikinci adam olarak kalmasını sağlayın. Çünkü detaylardan uzaklaşıp, fotoğrafın tümüne bakabilmeyi öğrenemezler.
KAKEP.10 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME”KAİZEN” “Hedefleri sürekli iyileştir

Faydalanılan kaynaklar:
2.       http://www.kariyer.net/kariyer-rehberi/isyerinizdeki-14-zor-kisilik-ve-onlari-idare-etme-yontemleri/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder