10 Kasım 2017 Cuma

Depresyon Sorun Değil!


                                                                       www.bloggerlarpaylasiyor.com/mitomani-surekli-yalan-soyleme-hastaligi/


Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner!
“Depresyon" konusunu tartışıyor!

Caner: Depresyonla ilgili konularda hasta hanelere başvuru yıllık 10 milyona koşuyor!
Serdar: Sosyal baskı, ön yargı vs. nedenlerle doktora gitmeyenler hariç!
Caner: Anti depressan kullanımı da yaklaşık enflasyonun üstünde a artıyor.

Kemal: Palavralar ve Yalanlardan ne kadar çok insan kafayı yiyor!
Ne kadar çok insan ilaç bağımlısı olmuş?
Saldırgan/Korkak/Aptal Öfke sarmalında savrulup duruyoruz

Bu nasıl oluyor?
Saldırgan öfkeli kişi bir anda değişebiliyor.
Korkak veya aptal öfkeli davranışlara geçebiliyor.
Tıpkı alkol/madde bağımlısı birinin davranışları gibi!
Palavra hastalığının doğal sonuçları bunlar!
Bunlara Öfke Kolik Davranışlar diyeceğim.

Caner: Öfke Kolik Davranışlar sağlığımızı etkiliyor!
Davranışlarımız nasıl şekilleniyor?
Zihnimizi bir Okyanus gibi düşünelim!
Düşüncelerimiz de okyanusta yolculuk eden gemiler olsun.
Bu durumda, düşüncelerimizin 4 farklı rotada seyahat edebilir!

1.Saldırgan Öfke Rotası:  
Bu rotada düşüncelerimiz, saldırgan söz ve davranışlar üretir.
Bu davranışlarımızı, “Ben değerliyim sen ve/veya siz değersizsiniz” düşünceleri şekillendirir.

2.Korkak Öfke Rotası:  
Bu rotada düşüncelerimiz, korkak söz ve davranışları üretir.
Bu davranışlarımızı, “Ben değerliyim, sen ve/veya siz değersizsiniz” düşünceleri şekillendirir.
Gene de bunu çevremize göstermeye çekiniriz!
Yüz yüze söylemek işime gelmez.
Arkadan dedikodu yapmak, daha cazip gelir.
Bu Sinsiliktir!

3.Aptal Öfke Rotası:  
Bu rotada düşüncelerimiz, aptalca söz ve davranışlar üretir.
 Bu davranışlarımızı, “Ben değersizim  düşünceleri şekillendirir.
“Bana  istediğinizi yapabilirsin” Çaresizliğine sığınılır.

4.Akıllı Öfke Rotası:  
Sizlere önerdiğim rota budur!
Bu rotada düşüncelerimiz, akıllıca söz ve davranışlar üretir.
Palavra hastalığından çıkış reçetesidir.
Trafik canavarlarına, kadın katillerine dur demenin akıllıca yolundan söz ediyorum.
Dosta, düşmana hep aynı mesajı bıkmadan usanmadan gönderilir.
Mesaj oldukça net nettir!

Artık düşüncelerimiz, Ben değerliyim, Sen de değerlisin enerjisi yaymaya başlar.

Ben değerliyim.
Sen değerlisin.
O değerli.
Biz değerliyiz.
Siz değerlisiniz.

Can: Sosyal medyada depresyon çığlıkları bir türlü dinmiyor;
Örnek mi?
“Merhabalar hocam;
Size danışmak istediğim bir konu var.
Bir konuda sevgilime yalanlar ve palavralar söyledim.
Anlaşılacak diye sık sık öfke patlamaları yaşıyorum.
Bu ilk başlarda bana pek bir sorun gibi gelmedi!
Bugün de sevgilime çok aşırı bir Öfke Patlaması yaşadım.
Hayatımda bağırmadığım kadar bağırdım.

Biliyorum Yalanı ve palavraları bırakmamı söyleyeceksiniz.
Ama maalesef mümkün değil.
Sevgilimle olan Bütün Hayatım Yalan ve palavralar üzerine Kurulu!
Onu seviyorum ama olmuyor!
Ne onla oluyor ne de onsuz oluyor!
Lütfen bir Çıkış Yolu Bulun bana?

Caner: Yukarıdaki çığlık ve benzerlerine alışığız!
Öfke ve Yalan Sarmalı, palavra hastalığının yan etkilerinden ibaret! 
Bu tür çığlıklar havalarda uçuşuyor!
Sarmalda çırpınan milyonlardan sadece biri yukarıdaki!
Bir Öfke Kolik davranış örneği daha!

Serdar: Aslında yukarıdaki olayda sorun çok açık!
Erkek yalanlarıyla Saldırgan öfkeli davranışların bağımlısı!
Kadın ise korkak ve/veya aptal öfkeli tepkiler vermekten yorgun!

Can: Aslında her iki davranışın nedeni de zihinsel bir bozukluk?
Mesaj bizlere, 2  Öfke koliğin kavgalarını yansıtıyor.
Onlar bir labirentin içindeler!
Çıkmak istedikçe daha derinlere savrulmaları söz konusu!

Çözüm?
Taraflar Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu rehberliğinde ortaklaşa çalışabilir.
Girdikleri labirentten beraberce çıkmaları akıllıca olur.
Aralarında kazan & kazan iletişimi başlatmaları yeterlidir!
Sorun çözülecektir!

Kemal: Öfke kolik iletişimden “Akıllıca dinleme ”ye  geçilir! 
Ortaklaşa kazanma süreci başlar!

Serdar: Yaşadığım olaylardan dersler çıkarıyorum.
Akıllıca dinlemeye geçeceğim.
Palavralarla kuşatılmış dünyada başka türlü yaşayamayız.
Bir öfke kolik olduğumu yeni fark ettim.
Öfke kolik bir hayat sürüyormuşum da haberim yokmuş.
Artık çözümü biliyorum.

Kemal: Onlar işe yaramalı!
Ya yaramazsa?

Can: Öfke kolik biri olarak yaşayamam.
Son çaremin bir sağlık kurumuna başvurmak olduğunu biliyorum!
B planı profesyonel yardım almaktan geçiyor.
İnşallah mecbur kalmam, yoksa tedavi çok maliyetlidir!
Terapi seansları zordur!
Kullanılacak ilaçların yan etkileri hasar bırakır!
İlaçlar bağımlılık yapar!
İş ve aile hayatından dışlanmak da cabası!

Caner: Artık karar zamanı!
Ya  yolun başındayken Akıllı Öfke' nin 10 Kanununu uygulamalı!
Ya da iş işten geçtikten sonra profesyonel yardım almalıyım!
İşte bütün mesele bu!

Kemal: Bir Öfke kolik olarak, Şeytan Üçgeninin içine düşmüşüm bir kere!
Oradan kurtulup eski sağlığıma kavuşmak zor olsa da buna mecburum!

Serdar: Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu yaramalı!
Karşılıklı kazan & kazan iletişiminden güç almalıyım.
Aslında bunun farkına yeni varıyorum.
Akıllıca dinlemeye geçmeden, akıllıca iletişim olamaz.
Empati gösteremezsem, akıllıca dinlemeyi başaramam.
Öyleyse yapılacak olan belli;
Her şey den önce E-M-P-A-T-İ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder