10 Kasım 2017 Cuma

Ruh, Zihin, Beden Sağlığınız Ne Durumda!








                                                                                               https://imgarcade.com/healthy-body-clipart.html


Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner!
Sağlıkkonusunu tartışıyor!

Serdar: Dünya Sağlık Örgütü(WHO) sağlığı tanımlıyor;
Sağlıklı kişi; Hastalıksız ve güçlüdür.
Kişi bedenen, ruhen ve sosyal bakımdan iyi hisseder.
                                                                                              
Kemal: Böyle bir sağlığa, AkıllıÖfke Kazansın Kanunları No: 7 ile ulaşmayı deneyelim.
  • Sağlıklı yaşayalım.
  • Probiyotik Beslenelim.
  • Serbest gezinen tavuk eti ve yumurtası yiyelim.
  • Serbest gezinen sığır, inek, koyun, keçi eti ve ürünleri tüketelim.
  • Bol Kahkaha atalım.  
  • 10.000 adım yürüyelim.  
  • Alaturka tuvalet kullanalım, 
  • Dijital detoks uygulayalım 
  • Şükredelim ve Dua edelim
Caner: Palavra, yalan, öfke kısır döngüsünü kırmanın yolu sağlıklı kalmak!
Şeytan üçgeninin çekiminden böyle kurtulurum.
Sağlıklı yaşayalım önerilerini hayatımıza dâhil etmeye başlıyorum.
Gündelik alışkanlıklarımı değiştiriyorum.

Serdar: Probiyotik beslenmeye geçiyorum.
Mutluluğum bağırsaklarımda başlıyor.
“Seratonin” Mutluluk hormonlarımı arttırmamım yolu bu!
Probiyotik bakterilerin miktar ve çeşidinin artmasına endeksli!
Bunu iyi biliyorum.

Can: Serbest gezinen tavuk eti ve yumurtası yemeye çalışıyorum. 
Öfke kolik davranışlarımın frenlemeye faydasını biliyorum.

Kemal: Serbest gezinen sığır, inek, koyun, keçi eti ve ürünleri arıyorum.
Daha mutlu ve huzurlu bir hayatım bununla ilgili.

Can: Sabah uyanıyorum.
İlk işim, banyoya geçip, aynanın karşısında  kahkaha atmak!
Güne böyle başlıyorum!
Ağız dolusu bir kahkahadan söz ediyorum.
En azından 60 saniye sürüyor.
O günüm harika geçiyor.
Bunu garanti ediyorum.
Denemesi bedava, deneyin ve görün...


Caner: Her gün 10.000 adım yürümeye başladım.
Hava şartları sorun değil!
Adım sayarım sürekli sayıyor.
Evde, işte, yolda yürümek için kendime fırsatlar yaratıyorum.
Deneyin ve farkını görün!
Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu harekete geçirin.

Serdar: Evimde alaturka tuvalet yaptırdım.
Alafranga tuvalet görünce kaçıyorum.
Bağırsak sistemim düzene girdi.
İşimde daha başarılı, evinde daha mutlu hissediyorum.

Can: Dijital detoks uygulamaya çalışıyorum.
Farkındalık ve odaklanmaya faydalı!
Sosyal medyayı bir süre bırakmak iyi!
Akıllı telefonu ara sıra evde unutmalı!
Bazende interneti kapatıp, sadece telefon olarak kullanırım.
Odaklanmam artıyor.
Zihnim daha az palavra, yalan, öfkeye maruz kalmalı!

Caner:  Bu günlerde bilim insanları ruhsal zekâ ya kafayı taktılar. 
Sayısal zekâ, duygusal zekâ yanında bir de ruhsal zekâmız var artık.
Ruhsal zekâ mı geliştirmeyi öğreniyorum.
Daha çok şükredip, daha çok dua etmeye başladım.

Serdar: Sağlıklı yaşama geçmenin faydalını görüyorum.
Saldırgan, korkak, aptal öfkeli davranışlarımda azalıyor.

Kemal: Bana göre, en tehlikeli insan profili?
Saldırgan öfkeliler değil!
Korkak ve Aptal Öfkeliler daha tehlikeli!

Örneğin bir kasiyer düşünün?
Her gün işinin ona yüklediği öfkeyi bastırmak zorunda!
Öfkesini bilinçaltına atıyor!

Can: Sürekli aptal ve/veya korkak öfke davranışları sergilemek yorucu!
Palavra/yalan/öfke sarmalında yıllarca yaşamak istemem doğrusu.
Böyle bir karakter olsam, bir gün mutlaka patlarım.

Serdar: Allah Göstermesin!
Böyle biri, bir gün tüm markettekileri av tüfeğiyle tarayabilir!
En hafifinden, camı çerçeveyi indirmesi olasıdır!
Ya da birilerini fena hırpalayabilir?
İç öfkenin dışa vurması böylesine tehlikeli!

Serdar:  Öfke kontrol sorunumu kabul ediyorum!
Bu beni “Şeytan Üçgeni” ne sürüklüyor.
Akıllı Öfke' nin 10 Kanunuyla kurtulmayı deneyeceğim.
Kendi kendimin doktoru olmayı akıllıca buluyorum!
Palavra/yalan/öfke yağmurlarına karşı bir şemsiye arayışındayım.
Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu’yla 7/24 güvendeyim.

Caner: Bunu yapabilirim!
Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu nu uygulama refleksi kazanabilirim!

Can: Bunları söylemesi kolay yapması zor!
Gene de denemeden bilemem.
Reaktif bir yaşam bana göre değil.
Proaktif bir yaşama geçiş için bundan iyi fırsat olamaz!

Caner: Sağlıkla ilgili önerilerin tamamı elbet bu kadar değil!
Benim gibi sizinde kendi sağlık önerileriniz oluşturmanız beklenir.
Lütfen, kendinize değer veriniz.


Karar sizin…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder