4 Aralık 2017 Pazartesi

Tükenmiş Sendromu için, Bir Manifesto Denemesi...



Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner " 

“  Tükenmişlik Sendromunu   Tartışıyor.

Kemal: Dünya Çalışma Örgütüne (ILO) göre, her 15 saniyede bir çalışan ölüyor!
Biz çalışanlar ya iş kazasından ya da meslek hastalığından gidiyoruz.
Daha daha göz açıp kapamadan sapı sapır sapır dökülüyoruz.
Serdar: Sıranın ne zaman bana geleceğini bilmek beni tüketiyor.

Can: Bende Tükenmişlik Sendromu yaratıyor.
Caner: Bu benim kalbimi kırıyor.
Kemal: Kalbim kırılınca öfkeleniyorum.
Öfkelenince çalışma arkadaşlarımın kalplerini kırıyorum.
Onlar da öfkeleniyor.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.1:
Sağlık ve Mutluluk iş yerlerimizde Başlar. 
Evlerimizde Devam Eder! 
Öfke Kolik lere Yer yok!

Serdar: Yaptığım İşin tehlike ve risklerin belirlemek benim işim!
Bunun nasıl yapacağımı öğrenmeye başladım.
Kemal: İşimin tehlike ve risklerini uygun şekilde ortadan kaldırıyorum.
Yapamadıklarımı makul seviyeye düşürüyorum.
Bu da benim işim!

Can: Bunlar için planlarım var.
Yaptığım planları çalışma arkadaşlarımla birlikte birleştirdik.
Bunlar bizim asıl işimiz, iş güvenliği uzmanına ve/veya patronumuza bırakamayız.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.8
KAİZEN Uygulayalım!
Korkularımızı Unutalım.
Yaşam Değerlerimiz için yaşayalım!

Caner: Yaptığım işin olası kaza maliyetlerini düşürmek benim işim.
Maliyetlerin yükselmesi, işimi kaybetmemle sonuçlanabilir.
İşimi önümüzdeki yıllarda bir robota kaptırmak istemem doğrusu!

Serdar: İşimi yaparken, olası gecikme ve duruşlar engellemenin akılcı yollarını arıyorum.
İşimi bir defada doğru yaptığımda mutlu ve huzurlu olacağım.
Hedefim oldukça net: Sıfır kaza, Sıfır Hastalı, Sıfır Hata…

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5
Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.
Teflon Olalım.  Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun.

Kemal: Yürüttüğüm işin sigorta maliyetleri düşmek zorunda!
Başka türlü işimde nasıl yükselebilirim?
Çalışma arkadaşlarımdan nasıl daha yüksek zam alabilirim?
İşimi değiştirmem gerektiğinde daha iyi şartlarda nasıl iş bulabilirim.

Caner: Devamsızlık yaparsam işimi tehlikeye girer,
Benim işimi daha düşük maliyetle yapacak bir çalışan daima olacaktır.
Üstelik o kimse sıfır kaza, sıfır hastalık, sıfır hata hedefine ulaşmış da olabilir.
Buna izin veremem.
Ruh, zihin, beden olarak sağlığıma yatırım yapmalıyım.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.7
Sağlıklı yaşayalım: Probiyotik Beslenelim. Bol Kahkaha atalım. 10.000 adım yürüyelim. 
Alaturka tuvalet kullanalım. Dijital  detoks uygulayalım. Şükredelim ve Dua edelim!

Can: Ben bir takım lideriyim.
Bir lider olarak süreçlerimi sahiplendim. Ekibime liderlik yapmaktan keyif alıyorum.

Caner: Sürecimde kullandığım ürün ve hizmetleri üreten tedarikçiler/ alt işverenler var.
 Onların sorumluluğu bende!
Onlar çalışanlarına da gerektiğinde liderlik ediyorum.
Sıfır kaza, sıfır hastalık, sıfır hata hedeflerim gerçekleşene kadar bundan vazgeçmeyeceğim.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9
Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 
Empati kuralım! 
Amaç kavga değildir. 
Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

Kemal: Sıfır kaza, sıfır hastalık, sıfır hata hedeflerimizin takibi ve ölçümleri, olmazsa olmazımız!
Serdar: Yönettiğim süreçlerin performanslarını iyileştirmek hedeflerime yakınlaşmama bağlı!

Can: Yaptığım işle ilgili uzun dönem toz, gürültü ve titreşime maruz kalma risklerimi hesapladım.
Risklerimin sağlığıma etkilerini kabul edilebilir seviyeye indirmek için çalışıyorum.

Caner: Toz, gürültü ve titreşim nedeniyle onlarca meslek hastalığına yakalanabilirim.
Emekli olsam bile işimden kaynaklanan meslek hastalıkları nedeniyle hastane köşelerinde sürünebilir, acılar içinde ölebilirim.
Buna izin vermeye niyetim yok!

Kemal: Yaptığım işten dolayı gürültüye bağlı işitme kaybı yaşamam olasıdır.
Kulaklı takarak buna izin vermeyeceğim.
Serdar: Yaptığım işten dolayı mesleki solunum sistemi hastalıklarından kansere yakalanabilirim. Koruyucu maskemi takarak, ortamdaki toz ölçümlerini takip ederek buna engel olacağım.

Can: Yaptığım işten dolayı vibrasyona bağlı kas, kemik ve eklem rahatsızlıklarından onlarca farklı 
hastalıktan sakat kalabilir, ölebilirim.
Emekli olsam bile bu başıma gelebilir.
İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı ile birlikte çalışarak emekli olduktan sonra en az 90 yaşıma kadar sağlıklı ve mutlu bir hayatım olsun istiyorum.

 Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.1:
Sağlık ve Mutluluk iş yerlerimizde Başlar. 
Evlerimizde Devam Eder! 
Öfke Kolik lere Yer yok!

Caner: Hedeflerime ulaşmak için, sürekli takip yöntemleri ve iyileştirmelerimi sürdüreceğim.
İşimi yaparken kendim ve ekibim için sağlıklı çalışma alanları oluşturulmasına katkıda bulunmaktan asla vazgeçmem!

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.8
KAİZEN Uygulayalım!
Korkularımızı Unutalım.
Yaşam Değerlerimiz için yaşayalım!


Kemal: Liderlik ettiğim ekibimin çalıştığım kurumda hak ettiğimiz en iyi yere geleceğine inanıyorum.
Bu olduğunda parçası olduğum organizasyonun uluslararası itibarı da tavan yapacaktır.
Serdar: Organizasyonun marka değeri ve itibarının, liderlik ettiğim ekibimin başarısına bağlı olduğunun bilincindeyim.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu  No.10  
Çözüm odaklı iletişim kurulur. 
Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 
Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır!

(1) https://indigodergisi.com/2017/09/tukenmislik-sendromu-nedir/
Devam edecek…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder