9 Aralık 2017 Cumartesi

Birlikte Kazan ya da Birlikte Kaybet!



(1)

Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner " Tartışıyor!

Konu: Akıllı Öfke Kazansın Terapileri…

Kemal: Steve Jobs ve Bill Gates tanımayanımız yoktur!
Onlara akıllı öfkeyle kazanmanın şampiyonları diyebilirim.

Serdar: Bu şampiyonların aralarında her zaman bir kazan& kazan işbirliği olmuştur.
Can: Aynı zamanda sürekli bir rekabeti de bıraktıklarını söylemem zor!
Caner: Steve Jobs’ un ölümüne kadar değişmedi.
Onlar aynı anda hem İki büyük rakiptiler.
Hem de iki büyük arkadaş olmayı başardılar.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.2:
Lütfen Kalp Kırmayalım. 
Öncelikle Kendi Kalbimizi! 
Yalanlara Yer Yok!

Serdar: Çünkü onlar dünyanın en akıllı insanlarındandı.
Aptallar sorunlarını çözme yolu olarak, sürekli kavga ederek yaşarlar.
Birlikte kaybederler.

Kemal: Akıllılar sorunlarını akıllı öfke kanunlarıyla çözerler.
Birlikte kazanırlar.

Steve Jobs ve Bill Gates, Birlikte kazanmayı seçtiler.
Onlar dünyanın en büyük firmaları olan Microsoft ve Apple yarattılar.
Bugünlere getirdiler.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.8
KAİZEN Uygulayalım!
Korkularımızı Unutalım.
Yaşam Değerlerimiz için yaşayalım!

Can: Onlar rakip olmalarını pazarı büyütmek için avantaja çevirdiler.
Zaman, zaman ürünlerinin gelişimi için birbirlerine destek oldular.
Ufak pasta olan sektörleri büyük pasta oldu.
Bir şampiyonun sektöre sunduğu ürün ve  hizmetler, diğerine de kazandırır.
Rakibinin ürün ve hizmetlerine olan talebi arttırdı.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.4:
Güç/Tüketim Sarhoşluğundan ayılalım. 
6 S Uygulayalım.      

Caner: Büyüyen pastadan daha çok pay almak içinde akıllı öfkelerini kullandılar.
Zaman, zaman da sıkı bir rakibe dönüştüler.
Ancak her ikisi de kazan & kazan işbirliğine yanlısıydı.
Pastayı büyütürken işbirliği yaptılar.
Büyüyen pastadan daha büyük pay almak için rekabetçi davrandılar.

Kemal: Akıllı öfkenin gücüne önem verdiler.
Bu yolla dünyayı değiştiren ürünler / hizmetler geliştirdiler.
Dünyanın en büyük şirketlerini kurdular.
Dünyanın en zenginleri arasına girdiler.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.3:
Şimdiyi yaşayınız! 
Keşke, Asla, Her Zaman, Mutlaka Demeye son veriniz!

Serdar: İsterseniz birbirleri hakkında neler demişler, hatırlayalım;
Önceleri, Jobs Bill Gates için;
‘’Hayal gücünden yoksun, dar görüşlü ve türetilmiş” demiş!
Daha sonraları ise;
“Hap alsa ve dünyanın çatısına çıksaydı, daha kapsamlı biri olabilirdi”
Düşüncelerinde karar kılmıştır.

Caner: Benzer şekilde, Gates bir röportajında Steve için şöyle söylemiştir:
‘’Steve, benim de içinde bulunduğum bu alana muazzam katkıları olan inanılmaz bir dahi idi.

Gates, bu mesajlarını barışmak için yapmadığını söyler ve ekler:
“Yapılacak bir barış yoktu.
 Çünkü savaşmıyorduk.
Büyük ürünler yaptık ve rekabet her zaman olumlu bir şeydi.
Affedilecek bir yanı yoktu.” (2)

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5
Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.
Teflon Olalım.  Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun.

Can: Arkadaşlar Steve Jobs ve Bill Gates’in şunu öğrendim.
Dünyanın zirvesine çıkanlar öfke kolikler arasından çıkmaz!
Öfke bağımlılığını ret edenler arasından çıkar.
Para, şöhret, kariyer sahibi olmanın yolu belli olmuştur.
Akıllı öfke kanunlarıyla uyumlu davranmak yeterli oluyor.
Aynı zamanda mutlu ve huzurlu hayatlarda buna endeksli!
Warren Buffet, Bill Gates gibi dünyanın en zengin insanların evlilikleri de harika görünüyor.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.1:
Sağlık ve Mutluluk iş yerlerimizde Başlar. 
Evlerimizde Devam Eder! 
Öfke Kolik lere Yer yok!

 Serdar: Öfke bağımlılığından kurtulabilirim.
Bir önerim var;
Akıllı Öfke Terapi merkezleri açılsın!
Toplumun önüne Sıfır Öfke hedefi koyabiliriz.

Kemal: Alkol ve uyuşturucudan kurtulma teknikleri modellenir!
Benzer stratejiler işe yarar.
Adsız alkolikler birliklerini benzeri merkezlerden söz ediyorum.
Benzeri Akıllı Öfke Merkezleri öneriyorum.

Can: Bu merkezler, kimlere hizmet edecek?
Serdar: Çevrenizde öfke bağımlılığı sorunu olmayan kaç kişi var?
Kar amacı gütmeyen Akıllı Öfke Merkezleri öneriyorum.

Caner: Bu merkezlerin amacı, yalan ve öfke ile mücadele etmek olsun!
Üyeler bu merkezlerde “gerçeğin tamamını söyleme” yi öğrenirler.
Bu merkezlerde üyeler, kendilerine bir öfke arkadaşıyla edinirler.
Öfke arkadaşlarıyla, akıllı öfke uygulamalarında ortaklaşa çalışabilirler.
Yalan/Öfke bağımlısı olan bizlerin kurtuluşunu bu tür merkezlerde görüyorum.

Can: Kurumlar, öncelikle “Akıllı Öfke Kazansın Programları” oluşturur.
Örneğin bu amaçla kurulan bir merkez  başarılı olacaktır.
Üyelerin Saldırgan, aptal, korkak öfke davranışlarından kurtulmalarını sağlar.

Kemal: Üyelik sözleşmesi için önerilerimi sıralıyorum;
ü  Gündelik hayatımda kendime yalan söyleme son.
ü  Sevdiklerime/sevmediklerime yalan söylemek yok.
ü  Öfke kolik davranışlarımı azaltıyorum.

ü  Akıllı öfkenin 10 kanunumu uyguluyorum.
ü  Bu niyetimi tüm üyelerin önünde duyuruyorum.
ü  Acı ve yalnızlık çeken bir öfke kolik olmaya son veriyorum.
ü  Hayatımı güzelleştireceğim.
ü  Üyeliğimi şahsi çıkar ve menfaatlerim için kullanmam.

ü  Merkezle alakalı herhangi bir kuruma veya üyeye ödünç para vermem/almam.
ü  Üyelerden maddi destek talebim olmaz/ olana izin vermem.
ü  Akıllı Öfke Merkezi üyeliğimde, para, mülk ve kariyer amaçlamam.
ü  Merkez amaçlarına uygun davranışlar sergilerim.
ü  Merkez üyesi olarak amatör kalacağım!

ü  Bir öfke kolik olarak yaşamanın zararlarını topluma anlatırım.
ü  Her platformda, Akıllı öfke kanunlarını uygun davranırım.
ü  Siyaset, inanç konuları üzerinde fikir yürütmem.
ü  Akıllı öfke kanunları dışında halka açık tartışmalara katılmam.

ü  Akıllı öfke kanunlarını medya, basın, radyo ve film düzeyinde tanıtırım.
ü  Kişisel adsızlık kuralına uygun davranırım.
ü  Akıllı Öfke Merkezi üyelerinin isimlerini kimseye açıklamam.

Caner: Adsızlığın tüm programın ruhsal temeli olmasını öneririm.
Sözleşme önerilerimi sıralıyorum;
ü  Kişisel ilkelerimi üyelerin kişiliklerin önüne koymam.
ü  Sözleşme önerileri için kişisel katkıda bulunurum.
ü  Olası beyin fırtınalarına katılırım.
ü  Vakıf manifesto ilkelerinin hazırlanmasında görev alırım.
ü  İş ve özel yaşamımda Akıllı öfke kazansın kanunlarını uygulayacağım,

ü  Bu Kanunlara uygun yaşarım.
ü  Kendim, sevdiklerim, ailem ve merkezdeki arkadaşlarıma mutlu ve huzurlu bir yaşam hedefliyorum.
ü  Merkez üyeleri arasından bir Akıllı Öfke ortağıyla birlikte çalışırım.
ü  Herhangi öfke sorunu yaşadığımda ortağımdan yardım alırım.
ü  Ortağımla iyileşme odaklı işbirlikleri yaparım.

Can: Akıllı öfke merkezi üyesi olarak her gün yapacaklarımı sıralıyorum;
§  Her yeni güne kendime özel bir programla başlarım;
§  Elimden gelenin en iyisini yaparak, programıma uyarım.
§  Bu gün öfke kolik davranışlar göstermeyeceğim.
§  Akıllı öfkenin 10 kanununu uygulayacağım.
§  Bir öfke kolik olduğumu itiraf etmekten korkmam.

§  Ben bir yalan/öfke bağımlısıyım.
§  Kendi iradem üzerinde güçsüz olduğumun farkındayım.
§  Yaşamımın yönetilemez hale geldiğini itiraf ediyorum.
§  Bizleri yaratan, hayat veren, Yüce Rabbim’e dua ederek güne başlarım.
§  Dualarımın kabul edileceğine inanırım.

§  Öfkenin kontrol etmediği bir dünya mümkündür!
§  Hayatımın önceki dönemlerinde öfkemin esiriydim.
§  Kendim ve sevdiklerimden bu gerçeği saklardım.
§  Bilerek/bilmeyerek zarar verdiklerim oldu!
§  Bir öfke kolik/yalancı olarak zarar verdiğim kişilerin listesini yaptım.
§  Bugünden başlayarak, tümünden yazılı ve/veya sözlü olarak özür dileyeceğim.
§  Verdiğim zararları telafi etmeye istekliyim.

Serdar: Akıllı öfke merkezi üyesi olarak yukarıdaki yapacaklarıma ekliyorum;
§  Hayatımda zarar verdiğim tüm kişilerle yeniden iletişim kuruyorum.
§  Mümkün olan her ortamda, beni affetmelerini rica ediyorum.

Kemal: Akıllı öfke merkezi üyesi olarak yukarıdaki yapacaklarıma ekliyorum;
§  Her güne kişisel öfke envanterimi yazarak başlarım.
§  Akıllı öfke kazansın merkezinin toplantılarını aksatmam.
§  Olumlu/ olumsuz deneyimlerimi diğer üyelerle paylaşırım.
§  Her gün istemeden sergilediğim öfke kolik davranışlarımı yazarım.
§  Her gün odaklanacağım akıllı öfke kanunlarını tekrarlarım.
§  Öfkemin esiri olmamak için,  her güne dua ederek başlarım.
§  Bu gün düne göre hangi davranışlarımı iyileştirdiğimi yazarım.
§  Bugün düne göre daha iyi olduğumun farkına varırım.

Caner: Akıllı öfke merkezi üyesi olarak yukarıdaki yapacaklarıma ekliyorum;
§  Bugün düne göre daha az öfkelendim.
§  Bugün düne göre daha çok akıllı öfke davranışı gösterdim.
§  Dün bırakamadığım öfke kolik davranışlarım da oldu.
§  Öfke ortağıma bunu itiraf edip, yardımını isterim.
§  Bugün kendime veya sevdiklerime/sevmediklerime zarar vermiyorum.
§  Daha önce söylemediğim bazı gerçekleri öncelikle kendime itiraf ediyorum.

§  Bu gün şunları da yapacağım.
§  Bu gün artık kendime yalan söylemek yok.
§  Akıllı öfke kazansın kanunlarını uygulanacak.
§  Mutlu ve huzurlu olduğumu tekrarlıyorum.
§  Bugün kendime sadece gerçekleri söylüyorum.

§  Kendimle daha barışık olacağım.
§  Öfke yi terk edip, Akıl tarafında olacağım..
§  Bunun kendi elimde olduğunun bilincindeyim.

Arkadaşlar son düşüncelerinizi alayım?
Can: Bugün yapmamış olmayı dilediğim… Yaptım.
Yarın… Bunları tekrarlamayacağım.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9
Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 
Empati kuralım! 
Amaç kavga değildir. 
Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

Caner: Yapmayı dileyip de akıllıca bulmadığım… yapmadan bıraktım.
Kendimle gurur duyuyorum.

Serdar: Bugün kendime iyi/kötü davrandım?
Nasıl?
Kemal: Bugün iyi/kötü bir gündü!
Mutlu/Mutsuz bir gün geçirdim.
Huzurlu/Huzursuz oldum.

Can: Bugün aptal/korkak/saldırgan öfkemden kurtulmayı başardım.
Akıllı öfke ortağım ile konuştum/konuşmadım.

Caner: Bugün öfke kolik biri olmaktan kurtulma toplantısına katıldım/katılmadım.
Serdar: Yalanlarımı, gerçeklerimi, deneyimlerim üyelerle paylaştım.
Güçlerimi ve umutlarımı paylaştım/paylaşmadım.

Kemal: Bugün yaşamımda güvendiğim kişilerin isimleri… dır.
Bugün bana güvenenlerin isimleri… dır.

Can: Etrafımda öfke bağımlısı olan… arkadaşlarımla konuştum.
Öfke kolik olmaktan kurtulma grubuma yeni katılanları yönlendirdim.
Onlarında kendileri için bir başlangıç yapmalarını sağladım.

Caner: Saldırgan öfke, aptal öfke, korkak öfke arasında fark yok!
Unutmuyorum!
Serdar: Kendini kabullenmeyi öğrendim.
Kemal: Kendimi kabullendim, yalnız olmayı ret ediyorum.
Bu iyileşmeye çalışan benim için en önemli sorundu!

Can: Bu sinsi sorunumu tanımladım.
Eski yaşamımın yönetilemezdi!
İnkâr etmiyorum.
Bu gün sorunlarımı kendime yalanlar söyleyerek geçiştirmeyeceğim.

Caner: İlk adımı attım.
Öfke bağımlılığımı kabul ettim ve son vermeyi hedefledim.(3)


Kemal:
Her yeni güne şükür ve dua ile başlıyorum.

Allah’ım
Bugün neleri doğru yaptım?
Neyi yanlış yaptım?
Bana göster.

Nasıl daha MUTLU VE HUZURLU yaşarım?
Yarın tüm insanlara nasıl daha iyi hizmet ederim?
Bana hatırlat!

Serdar: Bu gün ve yarın daima bana yardım et.
Öfkemin esiri olmak istemiyorum.
Akıllı öfke kanunlarına uygun yaşamayı bana nasip et!

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.10
Çözüm odaklı iletişim kurulur. 
Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 
Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır!

İş ve özel yaşamımda 7/24 akıllıca davranıyorum.
Akıllı öfkeyle kazansın kanunlarını uyguluyorum.
Bunu korkmadan ifade edeyim.
Bana kuvvet ver.
Senin her şeye gücün yeter!

Âmin

(1)www.milliyet.com.tr/hatice-nin-davasi-milat-olabilir--gundem-2537607/
(2)14 ağustos 2017 hürriyet

(3)https://prezi.com/r96_o36cjx07/kendi-kendine-yardim-gruplari

2 yorum: